A linképítés a keresőoptimalizálás (SEO) egyik alapvető eleme. Célja, hogy más weboldalakról minőségi, releváns linkeket szerezzünk a saját weboldalunkra. Ha aktívan és helyesen végezzük a linképítést, akkor a Google hitelesebbnek és értékesebbnek fogja látni a weboldalunk tartalmát, így könnyedén a Google első helyére kerülhetünk. Nézzük meg, hogyan alakulnak a linképítés árak 2024-ben!
Miért fontos a linképítés?
Hitelesség és megbízhatóság: a Google és más keresőmotorok a külső linkeket egyfajta szavazatként értelmezik. Minél több minőségi weboldalról mutat link a webhelyedre, a keresőmotorok annál inkább megbízhatónak és hitelesnek tekintik az oldaladat.
Relevancia: a releváns témájú oldalakról származó linkek azt jelzik a keresőmotoroknak, hogy a webhelyed értékes egy bizonyos témával kapcsolatban.
Jobb helyezés: a hitelesség és a relevancia erősítése ahhoz vezet, hogy weboldalad jobb pozíciókat érhet el a Google találati listáin.
Látogatottság növelése: a jó minőségű külső linkek nem csak a keresési helyezést javítják, de közvetlen forgalmat is generálnak a webhelyedre.
Linképítési stratégiák
Számos lehetőség van a külső linkek építésére. Ezekben egy SEO szakértő tud segíteni. Néhány hatásos módszer:
- Vendégblogolás: értékes, egyedi cikkek írása más, a te témádhoz kapcsolódó blogokra, és azokban az önmagadra (vagy cikkeidre) mutató linkek elhelyezése.
- Törött linkek javítása: ha megtalálod azokat a weboldalakat, amelyek a saját üzleti területeden relevánsak, de már nem létező (hibás) linkek szerepelnek a cikkeikben, akkor kapcsolatba léphetsz a weboldal tulajdonosával, és felajánlhatod a saját tartalmad, mint a törött link helyettesítését.
- Katalógusokban történő bejegyzések: szakmai, jó minőségű webes katalógusokba regisztrálod a weboldalad.
- Partnerségek kiépítése: más, hasonló profilú weboldalakkal együttműködsz, kölcsönösen ajánljátok egymás tartalmait vagy linkeket cseréltek.
- PR megkeresések: ha releváns, friss tartalmad van, vedd fel a kapcsolatot PR oldalakkal és ügynökségekkel, bloggerekkel, akik szívesen linkelnének rá írásukban.
Fontos szempontok linképítés során
Minőség a mennyiség helyett: a keresőmotorok ma már sokkal okosabbak. Jobban díjazzák a minőségi, releváns linkportfóliót, mint a mesterségesen létrehozott, alacsony minőségű linkek halmazát.
Természetesség: törekedj természetesnek ható linképítési stratégiára. A gyors, nagy mennyiségű linkszerzés gyakran kontraproduktív. Inkább csak heti 1 darab linket szerezz, és több horgonyszöveget is használj, ezzel színesebbé téve a honlapod SEO-ját.
Felhasználói élmény: a linképítés végső célja nemcsak a keresőmotorokban elfoglalt pozíciók javítása, hanem az értékes, vásárlóvá alakítható látogatók megszerzése is.
Linképítés árak 2024-ben
A Kiszervezett Marketingnél több linképítési csomag közül is válogathatsz attól függően, hogy egy hónapban hány darab külső linkre van szükséged. A havi linkek száma 3-tól egészen 16-ig terjedhet.
Mi elvégezzük a cikkírást, a közzétételt, a link elhelyezését. Választhatsz eseti és éves linképítési szerződést is. Az éves szerződés olcsóbb, így kedvezőbbek a linképítés árak.
Az éves linképítés árak átlagosan havi 150.000-360.000 Ft között mozognak. Az eseti linképítés árak havi 190.000-480.000 Ft környékén vannak. Minden attól függ, hogy hány cikket szeretnél havi szinten, mivel minden vendégcikkben lehet 1 vagy 2 darab link.
Precíz árajánlatért fordulj a Kiszervezett Marketing munkatársaihoz!