A Costa Coffee és az Opinio közös felméréséből kiderül, hogy a magyarok jelentős része visszafogottan költ a karácsonyi vacsorára, és az ajándékozás terén is tudatosabbak.
Karácsonyi vacsorára szánt összegek
- A megkérdezettek közel fele legfeljebb 20 000 forintot költ a karácsonyi vacsorára.
- 16 százalékuk 20 ezer és 30 ezer forint közötti összeget szán a vacsorára.
- 6 százalékuk 30 ezer és 50 ezer forint között, míg 4 százalékuk 50 ezer forint felett költi az ünnepi étkezésre.
- A válaszadók negyede nem költ a vacsorára, mivel vendégségbe megy vagy nem ő állja a költségeket.
Ajándékozási szokások
- 35 százalék előre meghatározott összeghatáron belül vásárol ajándékokat.
- Minden negyedik válaszadó hasznos, mindennapi életben szükséges ajándékokat választ.
- A válaszadók ötöde egyáltalán nem vásárol ajándékot idén.
- 8 százalék prémium ajándékokra költ, ugyanennyien „elszalad velük a ló”, és többet költenek a tervezettnél.
- Csak 5 százalék gondolkodik saját készítésű ajándékokban.
Karácsonyi készülődés időzítése
- A megkérdezettek 39 százaléka december elején kezdi el az ajándékok beszerzését.
Karácsonyi stresszforrások
- A leginkább elhagyná az emberek a karácsonyi bevásárlást és tömeget, az extra kiadásokat, valamint a tökéletességre törekvést és az ezzel járó feszültséget.
A felmérés háttere
- A felmérést az Opinio a Coca-Cola HBC Magyarország megbízásából készítette, 1151 fő megkérdezésével.
- A minta reprezentatív a 16-59 éves korosztályra, figyelembe véve a kor, nem, végzettség, lakóhely típusát és földrajzi elhelyezkedést.
forrás mti
- hirdetés -