Szempontok iPhone szerviz választásához

0
32
iphon

Bizony előfordul, hogy a megbízhatóságáról híres iPhone is javításra szorul, ilyenkor nincs más megoldás, csak egy Apple szerviz. Budapest lakói szerencsések, mert több szolgáltató közül is választhatnak, vidéken azért ez nem mindig adott.

Mi alapján válasszunk az iPhone szerviz üzletek között – erre a kérdésre keressük most a választ. A legfontosabb szempontokat fontossági sorrendbe is helyeztük, így könnyebb lehet a mérlegelés mindenki számára.

1. Van-e a terméken garancia? A hibára vonatkozik-e a garancia?

Az Apple a márka megbízhatóságát részben arra építi fel, hogy senki és semmi nem érhet a készülékhez, ami nem gyári, ellenkező esetben ugrik a garancia. Tehát a mérlegelés egyik legfontosabb kérdése, hogy van-e még a készüléken garancia. Ha van, akkor az esetek többségében azzal járunk a legjobban, ha egy hivatalos iPhone szervizhez fordulunk. Az esetek többségében, de nem mindig.

Előfordulhat, hogy a meghibásodásra vagy sérülésre nem vonatkozik a garancia. Például ha leesett a telefon és ezért összetört, akkor azt nem feltétlenül javítják garanciálisan. Itt jön azonban a következő csavar: ha nem garanciális javítást más végez el, akkor olyan területek garanciája is elveszik, amit a javítás nem érintene. Például egy töltőcsatlakozó cseréje nem feltétlenül okozza az egész készülék garanciájának elveszítését még akkor sem, ha a töltőcsatlakozót úgy tettük tönkre, hogy ezért azt nem cserélik nekünk a jótállás alapján.

2. Megéri-e a garanciát megtartanunk?

Az előző kérdésekre kapott válasz alapján kell a következő kérdést feltenni magunknak: mennyit ér meg számunkra a meglévő garancia? Vegyünk két példát az érthetőség kedvéért. Mind a két esetben az alaphelyzet azonos: olyan sérülés van a telefonunkon, amire nem vonatkozik garanciális javítás.

Az első példában a javítás költsége, amit kapunk magas, függetlenül attól, hogy mennyi idő van vissza a garanciából, amit ennek az árnak a megfizetésével megtarthatunk, felmerül a kérdés, hogy a készülék jelen piaci értékéhez viszonyítva megéri-e ez az összeg? Ha most 380 ezer forintot ér a telefonunk használtan és még fél évig garanciális, kifizetünk-e 300 ezret egy javításért? Oké, hogy megmarad a garancia, de tényleg meg akarjuk-e újra vásárolni saját készülékünket vagy megnézzük, hogy van-e másik ajánlat.

A másik példában a szituáció hasonló, de ekkor a viszonyítás alapja nem a készülék értéke, hanem a hátralévő garancia hossza. A telefon jelen értékétől függetlenül, ha a gyári szerviz 100 ezerért csinál meg valamit és így megmarad még 3 hónap garanciánk, vagy egy márkafüggetlen ugyanezt elvégzi 30 ezerért, de ugrik a gyártói jótállás, akkor a valós kérdés az, fizetünk-e 90 nap jótállásért 70 ezer forintot. A két példa vegyítve szokott megjelenni.

3. Rugalmasság, gyorsaság, szakértő válaszok

A gyári szervizek teljesen rugalmatlanok, közvetlenül gyakran elérhetetlenek, nincs folyamatos kommunikáció, hiszen térben és időben is kellően messze vannak tőlünk. Csak és kizárólag a márka által előírt utat tudjuk követni mi is valamint az alkalmazottak és szerelők is. Hiába tudná esetleg egy szakember az Applenél is javítani a problémánkat, ha arra az a gyári előírás, hogy ilyenkor cseréljük, akkor csak cseréről kapunk ajánlatot más lehetőség említése nélkül.

A márkafüggetlen szervizek a vevő igényeihez igazodnak és rugalmasak a szervizelés tekintetében. Közvetlenül elérhetőek, van lehetőségünk valóban beszélni azzal a szakemberrel, aki aztán hozzá is fog nyúlni mobilunkhoz. Nem egy halandó számára elérhetetlen központban történik a javítás, hanem helyben, gyakran akár meg is várható módon, a gyári metódushoz képest hihetetlenül gyorsan. Általában van lehetőségünk választani az alkatrészek között is: gyári minőségűt szeretnénk vagy kedvezőbb árú utángyártottat.

4. Mások tapasztalatai

Ez az egyetlen pont, ami minden szervizre vonatkozik, akár márkafüggetlen, akár hivatalos üzletről beszélünk. Nézzünk utána mások tapasztalatainak. Jelentős különbségek lehetnek az egyes üzletek hozzáállásában, kommunikációjában és szakértelmében is. Igen, még az eredeti, Apple logós üzletek sem egyformák, a márkafüggetlen szervizek pedig pláne nem azok. Ha fontos számunkra a mobilunk, szánjunk rá pár percet és nézzük meg, miként vélekedtek mások a cég által nyújtott szolgáltatásokról.

5. Ár

Ha elromlik vagy megsérül egy iPhone Pro készülékünk, akkor bizony a rugalmasság, a gyorsaság mellett elsősorban az ár számít. Ennek központi szerepét már feljebb kitárgyaltuk a garancia kapcsán is. Ha nem valóban ingyenesen a garancia jegyében történik a szerelés, akkor a megbízhatóság mellett ez lesz a fő szempontunk a választásnál. Mindezek mellett is azért az ötödik helyen szerepel, mert ha csak az ár alapján döntünk, rosszul is járhatunk.

A fenti szempontok figyelembevételével elég gyakran jutunk arra a megállapításra, hogy egy rugalmasabb, de profi, márkafüggetlen műhelyre lenne szükségünk és nem a gyári csapatra. Budapesten az egyik jó választás a Mobee, ami több márka tekintetében is évtizedes tapasztalatra tett szert. A javítások többsége néhány óra alatt megvan, mivel a népszerű készülékek alkatrészei azonnal rendelkezésre állnak. Ideális az elhelyezkedése, tömegközlekedéssel és gyalog is könnyen megközelíthető, amíg bíbelődnek a telefonnal elintézhetjük egyéb ügyeinket a közeli plázában.

- hirdetés -